Avslappning

Mamma rensade hemma för ett tag sedan och det betyder alltid PANIK för mig. Eftersom att jag är otroligt sentimental och dessutom en riktig lumpsamlare brukar jag alltid skynda mig hem för att se till att hon inte slänger något viktigt eller så bestämmer jag mig helt enkelt bara för att rädda vissa saker som jag tror att jag kommer att använda någon gång i framtiden.

Men det finns en sak till som vi gör vi städningen, vi byter tidningar. Både jag och mamma läser väldigt mycket tidningar, jag antar att det är på grund av att vi finner det avslappnande. Vi köper inte samma tidningar så när jag kommer hem till mor och far tar jag med alla mammas gamla hem. Sedan kan jag sitta i veckor och bara suga åt mig massa inspiration. Men sen kommer ju den dagen då man måste slänga tidningarna. Vad gör man då med alla bra grejer som står i dem och som man inte vill glömma bort?

Här är svaret...



En sax, lite lim, häftmassa och en stor A3-bok med vita blad. Då kan klippa ut och spara allt som du gillar. Dessutom kan du göra den hur vacker som helst genom att använda alla fina bilder från tidningarna. Jag älskar min inspirationsbok! Framsidan är gjord med hjälp av självhäftande plast och bilder från tidningar som är fastsatta med häftmassa. Jag kan alltså när som helst byta framsida om jag skulle tröttna på den jag har nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0